Salami- & baconpizza

Snabb pizzadeg:
25g jäst
2,5dl vatten
2msk olivolja
0.5 tsk salt
5dl vetemjöl
1,5dl manitoba cream

Finfördela jästen i en bunke och häll över ljummet vatten och rör tills jästen löst sig. Blanda i olja, salt och vetemjöl och arbeta degen smidig i bunken, låt jäsa 30-40 min. Efter att den är utplattad tunt på en plåt så låt den jäsa ytterliggare ca. 10min.



Topping:
Egen tomatsås (jag kokade krossade tomater med salt&peppar, olivolja och lite socker i ca. 15min. Sedan mixade den slät.)
Riven västerbottenost (som jag la på efter tomatsåsen)
2pkt bacon (som jag hade förstekt lätt)
salami
2st röd lök, skivade
3st vitlöksklyftor, finhackade
oregano

Värm upp ugnen till 275grader sänk värmen till 250grader och grädda pizzan mitt i ugnen i 10-15min.
 

#1 - - Emilie:

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se